Wednesday, June 15, 2011

Naik bas balik kampung

     Rasa dah lama tak update blog. Tak boleh nak strugle sangat la nak berblog ni, tengok line clear baru boleh menjalankan misi hehehe..Entry kali ni aku nak berkongsi pengalaman aku balik kampung minggu lepas. Akibat beli tiket on da sport, maka kali ni aku naik bas konsortium, selalu plusliner la yang menjadi pilihan hati aku. bukan apa, naik plusliner ni cepat sampai, lagipon driver dia tak suka singgah rehat lama-lama. Kalau bas lain almaklum je la...korang try dulu baru tahu.

      Aku duduk sit yang tengah-tengah, depan aku ade la sorang awek ngan sorang mamat ni. Sebelah aku tak ada orang. so, memang aku letak beg la kat situ. Mamat yang kat depan aku tu, punye dia ngorat awek sebelah dia tu dengan loghat utara dia, aku rasa 1 bas leh dengar suara dia. Bersungguh betul dia. Yang tu aku x kisah sangat la, usaha tangga kejayaan bagi dia, x kisah la orang nak kata apa, janji misi tercapai.

      Tengah sedap2 aku nak terlelap, boleh dia berdengkur siap keluar bunyi lagi "khoooo..Khoooo.. kkkuaahh!!" macam tu la bunyinye lebih kurang. Paling tak boleh blah tu siap bunyi macam hohoi lagi. aku tak tau nak explain macam mana, tapi kalau korang try ni mesti dapat tau bunyinye cam ne..korang nganga mulut, rapatkan lelangit dengan hidung dalam pastu tarik..hahaha macam tu la bunyi nye..

    Dah la berdengkur siap mengigau lagi..sabor je le...aku bukan apa, please, consider la orang lain jugak, orang lain pon bayar tiket sama harga dengan dia bayar. Please, jangan terlalu annoying..huh! memang buat aku bad mood. Dah la tak boleh nak tidur, kena plak dengar dengkuran hebat dia siap dengan video clip dia mengigau..

p/s : naik bas kalau rasa nak tidur baca doa dulu supaya tak mengigau...

No comments:

Post a Comment